JM påbörjar utvecklingen av bostäder och kontor i Frösunda Park

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2003 13:59 CEST

JM AB startar nu försäljning av bostadsrätter och uthyrning av nya kontorsytor i Frösunda Park, Solna. Den första etappen innefattar 96 bostadsrätter av totalt 500 samt ett kontorshus om ca 9 500 kvm.

Den detaljplanelagda marken som JM tillträder 1 juli 2003 innefattar byggrätter för 500 lägenheter och tre kontorshus på totalt ca 34 000 kvm. JM har dessutom en option på att utveckla ytterligare 200 bostäder och ett kontorshus om ca 10.000 kvm.

Den första etappen med bostäder kommer att ligga intill ett skogsparti som kallas Befästningskullen. Inflyttning beräknas till årsskiftet 2004/2005. Den första etappen med kontorsytor omfattar ett hus om ca 9 500 kvm, med en möjlig inflyttning under 2005. Här kan framtida hyresgäster exponera sina varumärken mot de ca 120 000 bilister som passerar varje dygn. Mixen av kontor och bostäder bidrar till att skapa en levande stadsdel med aktivitet och rörelse dygnet runt. Huvudgatan utgörs av Gustav III:s Boulevard, som fortsätter genom Frösunda och ansluter till Kolonnvägen intill Solna Station.

Frösunda Park ligger mellan Frösunda och Järva krog i Solna. Detta område är en fortsättning på det nu väletablerade Frösunda, där JM har uppfört fyra nya kontorshus under perioden 1999-2001. I Frösunda finns idag ett antal välkända företag såsom Canon, Hewlett-Packard, Billerud, Agresso, Sigma och även JMs eget huvudkontor.

Lennart Fahlström, projektchef, JM Kommersiellt, JM AB, telefon 08-782 87 48, mobil 070-582 87 48 alternativt Robert Jaaniste, regionchef, JM Bostad, JM AB, telefon 08-782 88 38, mobil 070-595 26 90.

Stockholm 2003-07-01
JM AB
Koncernstab Kommunikation

JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.