JM säljer bostadsprojekt i Stockholm

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2009 10:38 CET

JM har sålt ett bostadsprojekt i Stockholm med sammanlagt 45 lägenheter. Köpare är Stockholmshem. Försäljningsvärdet uppgår till 100 mkr.

Projektet, kallat ”Årstadalsskolan 4”, omfattar 45 lägenheter (totalt 3065 m2). Affären är värd 100 miljoner kronor och kommer att resultatredovisas löpande under 2010/2011. Likvid för mark om 11 mkr erhålls under andra kvartalet 2010.

Mikael Åslund, regionchef Stockholm, 08-782 89 11
Tomas Eriksson, pressansvarig JM, 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter ca 10 miljarder kr och har ca 1900 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på den Nordiska Börsens lista, segmentet Mid Cap.