JM säljer fastighet i Humlebæk, Köpenhamn

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2016 17:10 CEST

JM har avtalat om försäljning av fastigheten Dagelökke Ege, Fredensborg. Affären uppgår till 20 mkr.

Fastigheten är belägen i Humlebæk 3,5 mil norr om Köpenhamn och utgörs av 34 byggrätter. I och med försäljningen av Dagelökke är JMs byggrättsportfölj i Danmark nu avvecklad.

– Försäljningen av Dagelökke är ett led i att fokusera vår utlandsaffär till Norge och uppbyggnad av vår verksamhet i Finland, säger Martin Asp, affärsenhetschef för JM Utland.

Tillträde och betalning sker under maj 2016. Försäljningen medför ett resultat om -23 mkr och kommer att redovisas under det andra kvartalet 2016 inom affärssegment JM Utland.

För ytterligare information kontakta: Martin Asp, affärsenhetschef JM Utland, 08-782 89 85
Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 14 miljarder kronor och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se .

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.