JM säljer fastighet i Humlebæk, Köpenhamn

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2016 17:10 CEST

JM har avtalat om försäljning av fastigheten Dagelökke Ege, Fredensborg. Affären uppgår till 20 mkr.

Fastigheten är belägen i Humlebæk 3,5 mil norr om Köpenhamn och utgörs av 34 byggrätter. I och med försäljningen av Dagelökke är JMs byggrättsportfölj i Danmark nu avvecklad.

– Försäljningen av Dagelökke är ett led i att fokusera vår utlandsaffär till Norge och uppbyggnad av vår verksamhet i Finland, säger Martin Asp, affärsenhetschef för JM Utland.

Tillträde och betalning sker under maj 2016. Försäljningen medför ett resultat om -23 mkr och kommer att redovisas under det andra kvartalet 2016 inom affärssegment JM Utland.

För ytterligare information kontakta: Martin Asp, affärsenhetschef JM Utland, 08-782 89 85
Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 14 miljarder kronor och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se .

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.