JM säljer fastigheten Byggledaren 1 till Svenska Bostäder

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2003 09:57 CEST

JM AB säljer fastigheten Byggledaren 1 på Liljeholmskajen i Stockholm. På fastigheten pågår produktion av 134 lägenheter. I försäljningen ingår färdigställandet av projektet till september 2004. Försäljningen innebär ingen resultateffekt 2003.

– Fullt utbyggt kommer Liljeholmskajen/Årstadal att innehålla cirka 2500 bostäder. Vi ser positivt på att den nya stadsdelen kommer att innehålla blandade upplåtelseformer, säger Zdravko Markovski, affärsenhetschef JM Bostad Stockholm.

Som ett led i diskussionerna med Svenska Bostäder rörande Liljeholmskajen har möjligheterna till fortsatt samarbete mellan företagen i andra områden diskuterats. Utgångspunkten för samarbetet är att åstadkomma en bra blandning av hyres- och bostadsrätter i olika projekt.

Zdravko Markovski, affärsenhetschef JM Bostad Stockholm, JM AB, telefon 08-782 88 13 eller Sten Lindberg, chef Transaktion och Analys, JM Bostad Stockholm, JM AB, telefon 08-782 87 50

Stockholm 2003-10-16
JM AB
Koncernstab kommunikation

JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.