JM säljer fastigheter för 422 mkr

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2005 16:42 CEST

JM säljer två bostadsfastigheter, Vasen 18 i Vaxholm och Älta 14:102 i Nacka till hyresgästbildade bostadsrättsföreningar. JM säljer även kontorsfastigheterna Västerbotten 19 i Lidingö och Kvarngärdet 33:2 i Uppsala. Samtidigt förvärvar JM bostadsfastigheten Bävern 1 i Lidingö för 37 mkr.

Försäljningspriset uppgår till sammanlagt 422 mkr och resultatet till 76 mkr, vilket kommer att redovisas under fjärde kvartalet 2005.

Lars-Olof Höglund, fastighetschef JM tel. 08-782 89 83
Tomas Eriksson, pressansvarig JM, tel 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter ca 8,5 miljarder kr och har ca 2200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på Stockholmsbörsens A-lista.