JM säljer hyresrätter i Täby

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2009 14:40 CET

JM har sålt ett hyresrättsprojekt i Hägernäs Strand i Täby med sammanlagt 52 lägenheter. Köpare är Heba Fastighets AB. Köpeskillingen uppgår till 85 mkr.
Projektet, kallat ”Markan”, omfattar 52 lägenheter om totalt 2848 m2. Tillträde och betalning sker omgående. Resultatet, som uppgår till 4 mkr, kommer att redovisas under det fjärde kvartalet 2009.

Kort om projektet: Med gångavstånd till stranden och nära kommunikationer ligger ”Markan” som består av fyra nya bostadshus med sammanlagt 52 hyreslägenheter. Lägenheterna, som är på 1-3 rum och kök, håller hög standard med bland annat helkaklade badrum och parkettgolv i alla rum. Samtliga hus är byggda enligt JMs standard för lågenergihus.
Lars-Olof Höglund, chef JM Fastighetsutveckling, 08-782 89 83
Tomas Eriksson, pressansvarig JM, 08-782 86 61
JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter ca 10 miljarder kr och har ca 1900 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på den Nordiska Börsens lista, segmentet Mid Cap.