JM säljer kontorsfastighet i EU-kvarteren i Bryssel

Pressmeddelande   •  Jun 04, 2003 14:00 CEST

JM säljer kontorsfastighet i EU-kvarteren i Bryssel

JM har sålt kontorsfastigheten Avenue des Arts 21 till den tyska fastighetsfonden MEAG. Fastigheten är belägen i EU-kvarteren Quartier Leopold i Bryssel, och har en yta på 5 000 kvm. Avenue des Arts 21 förvärvades år 2001 för projektutveckling och har därefter genomgått en genomgripande renovering, och sedan fyllts med hyresgäster. Hyresgästerna har koppling till såväl EU som belgiska institutioners verksamhet. Försäljningspriset är 130 mkr och projektutvecklingsresultatet 22 mkr. Affären kommer att redovisas under andra kvartalet 2003.

– Försäljningen ligger helt i linje med JM Constructions pågående projektutvecklingsverksamhet av kontor i Bryssels EU-kvarter, säger Göran Sjöborg, VD för JM Construction S.A., Bryssel, Belgien.

JM har hittills i år sålt fastigheter för 2 115 mkr med ett realiserat resultat om 394 mkr.

Göran Sjöborg, VD, JM Construction S.A., telefon +32 26 290 580, mobil +32 478 300 451.

Stockholm 2003-06-04
JM AB
Koncernstab Kommunikation

JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.