JM varslar 250 personer i Stockholm

Pressmeddelande   •  Jun 26, 2003 16:22 CEST

Varsel om befarad övertalighet har lämnats till länsarbetsnämnden i Stockholm.

Varslet omfattar 250 personer och avser såväl hantverkare som tjänstemän. Förhandlingar med berörda fackliga organisationer kommer att upptas efter semesterperioden.

– Vi anpassar nu ytterligare vår organisation till rådande marknadsläge för kontor och bostäder i Stockholm. Därmed skapar vi beredskap för senareläggning av ett antal bostadsprojekt. Konsekvensen av detta blir att vi tyvärr måste varsla 250 personer, säger JMs VD och koncernchef Johan Skoglund.

I mars varslade JM 100 personer, även den gången var orsaken rådande marknadsläge.

Göran Malmberg, personaldirektör, JM AB, telefon 08-782 87 85, mobil 070-606 87 85.
Stockholm 2003-06-26
JM AB
Koncernstab kommunikation
JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.