Karin Ljudén ny kommunikationsdirektör på JM

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2006 13:10 CET

Karin Ljudén har utsetts till ny kommunikationsdirektör på JM. Hon kommer närmast från en tjänst som informationsdirektör på Läkemedelsverket.

Karin har en Fil. kand. i Medie- och Kommunikationsvetenskap från Örebro Universitet och har tidigare bland annat arbetat som informationschef inom Svenska Kyrkan.

- Karin har en lång och gedigen erfarenhet som kommunikatör på ledningsnivå, säger Johan Skoglund, VD och koncernchef på JM. Hon kommer att spela en viktig roll i vårt fortsatta arbete med att behålla och stärka vår ledarställning på den nordiska marknaden.

Karin Ljudén tillträder tjänsten i augusti 2006 och kommer att ingå i JMs koncernledning.

- För mig står JM för kvalitet och trovärdighet, säger Karin Ljudén, tillträdande kommunikationsdirektör. Nu ser jag fram emot att få vara med och fortsätta att utveckla JMs varumärke – externt och internt.

Johan Skoglund, VD och koncernchef JM, 08-782 89 39
Karin Ljudén, tillträdande kommunikationsdirektör JM, 070-207 29 08
Tomas Eriksson, pressansvarig JM, tel. 08-782 86 61

För högupplösta bilder se www.jm.se

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter ca 8,5 miljarder kr och har ca 2200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på Stockholmsbörsens A-lista.