Kungsbacka får en fjärde etapp på Smekalles äng

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2004 11:08 CEST

Nu byggstartar JM 27 hus i den fjärde och sista etappen av JMs område Smekalles Äng i centrala Kungsbacka. Totalt kommer området bestå av 91 bostadsrätter med cirka 180 boende när området är färdigställt. Av JMs olika projekt i Kungsbacka är detta hittills det största området.

- Vi har utvecklat bostäder under två år i området. Försäljningen går bra och intresset är fortsatt stort, säger Ulrika Davidsson, projektledare för Smekalles Äng.

Den sista etappen omfattar fyra olika fristående hustyper i ett och två plan där varje hus har egen trädgård. Boendeytorna i husen varierar mellan 100 och 126 kvm. Husen byggs i funkisstil och området får en kvarterskänsla med gemensamma grönytor i mitten av varje kvarter. Smekalles Äng ligger centralt på gångavstånd till såväl skola som natur och hav.

Ulrika Davidsson, projektledare, region Väst, JM AB, telefon 031-703 57 13.

Stockholm 2004-10-05
JM AB
Koncernstab Kommunikation

JM AB är ett publikt bolag noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 200 och omsättningen uppgår till cirka 8 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av bostäder, och i selektiv utsträckning kommersiella lokaler, i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.