Nya bostäder på Dockan i Malmö

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2004 14:19 CEST

JM startar nu 75 bostäder åt bostadsrättsföreningen Piren som blir andra etappen längs Östra Dockpromenaden mellan småbåtshamnen och Yttre Hamnen. Dockan är en ny stadsdel vid havet med nära till centrum, service, kommunikationer och rekreation.

JM har tillsammans med Metro arkitekter skapat ett kvarter med inspiration från Rörsjöstaden och S:t Knuts torg i Malmö. Lägenheterna blir mellan 50 kvm och 131 kvm med balkonger och har funktionella planlösningar. Överst byggs en indragen våning med lägenheter som får takterrasser.

Entreprenör är Peab. Inflyttning sker från sommaren 2005.

Christian Dahlman, projektchef, region Syd, JM AB, telefon 070-511 78 65 alternativt Maj-Britt Malmquist, säljare, region Syd, JM AB, telefon 040-16 98 91.

Stockholm 2004-05-06
JM AB
Koncernstab Kommunikation

JM AB är ett publikt bolag noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 200 och omsättningen uppgår till cirka 8 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av bostäder, och i selektiv utsträckning kommersiella lokaler, i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.