Per Lundquist ny chef för verksamhetsutveckling

Pressmeddelande   •   Feb 29, 2016 09:00 CET

Per Lundquist har utsetts till ny stabschef för JMs enhet verksamhetsutveckling. Han tillträder tjänsten den 15 augusti 2016 och kommer att ingå i JMs koncernledning.

Som stabschef kommer Per ansvara för kvalitet och miljö, teknik samt IT och den nya avdelningen projektkontor.

Per är civilingenjör från Linköpings universitet och har en bred erfarenhet inom IT och tillverkande industri och kommer nu närmast från en position som Senior Vice President Operations på Cramo.

– Per kommer att vara en stor tillgång för JM med sin breda erfarenhet och kunskap inom lean, säger Johan Skoglund, VD på JM. Med sin bakgrund kommer han att axla ledaransvaret för vår verksamhetsutveckling väl och bidra till fortsatt kontinuitet och utveckling.

Per tillträder sin tjänst den 15 augusti 2016.

Sepideh Imani, kommunikations- och analyschef, 08-782 14 29

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.