Sista etappen på populära Solberga Gård i Älvsjö

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2005 14:48 CEST

Älvsjö växer och blir ett allt viktigare nav i södra Stockholm. Nu inleder JM byggnationen av tredje och sista etappen, Avenboken, på populära Solberga Gård i Älvsjö. Etappen består av 60 lägenheter fördelade i två punkthus och ett gårdshus. Lägenheterna, som är mellan 55 och 117 kvm stora, håller hög standard.

Planlösningarna är genomgående öppna och består av 2-4 rum och kök. Samtliga har balkong eller uteplats i västerläge. Arkitekt är Engstrand och Speek AB.

Solberga Gård är mycket populärt, främst tack vare läget nära både Solbergaskogen och, viktigast, Älvsjö centrum som stärker positionen som knutpunkt för service och kommunikationer i södra Stockholm. I den sista etappen är 11 lägenheter redan bokade.

Första inflyttning beräknas ske i februari 2007 och hela området beräknas stå färdigt i april samma år.

Kortfakta, Solberga Gård
• Totalt 263 lägenheter i sammanlagt tre etapper.
• Ligger i anslutning till Solbergaskogen, som är en stor tillgång för rekreation och friluftsupplevelser.
• 400 meter till Älvsjö station
• 10 minuter till city
• Gemensam poolanläggning med bastu
• Gemensamhetslokal med kök, gästlägenhet, tvättstugor m.m.
• Varmgarage i källare.

Högupplösta bilder på Avenbok och Solberga gård finns på www.jm.se. Klicka på Presscenter och Mediaservice.

Lars Kring, projektchef, tel: 08-728767
Tomas Eriksson, pressansvarig, tel: 08-782 86 61

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter ca 8,5 miljarder kr och har ca 2200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på Stockholmsbörsens A-lista.