Småhus för seniorer på Hisingen i Göteborg

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2003 13:59 CET

JMs dotterbolag Seniorgården har påbörjat byggandet av småhus för seniorer i stadsdelen Tuve på Hisingen.

Nära service vid Tuve torg och med goda kommunikationer till Göteborgs centrum bygger Seniorgården 19 enplans småhus.

Två hustyper uppförs, ett med 3 rum och kök med en bostadsyta på 92 kvm och ett större med 4 rum och kök på 102 kvm. Båda husen har fönster åt fyra väderstreck, vilket ger ljusinfall som varierar under dagen. Bägge husen har skyddade uteplatser.

Inflyttning i beräknas ske under hösten 2004.

Joakim Gralén, projektledare region Väst, JM AB, telefon 031-703 57 30 alternativt Camilla Johansson, säljare region Väst, JM AB, telefon 031-703 57 02.

Stockholm 2003-12-19
JM AB
Koncernstab Kommunikation

JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten.