Utbetalning av inlösenbelopp sker 30 augusti -07

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2007 13:14 CEST

Bolagsverket har idag registrerat en minskning av JMs aktiekapital med 3 375 456 kronor, genom indragning av 3 375 456 aktier i JM, samt minskning av JMs reservfond med 754 774 557 kronor.

Efter inlösen kommer JMs aktiekapital att uppgå till 88,9 miljoner kronor fördelat på 88 914 308 aktier. Inlösenbeloppet, totalt 1 012 636 800 kronor, kommer att utbetalas från VPC den 30 augusti 2007.

Claes Magnus Åkesson, Ekonomi- och finansdirektör JM, tel/mobil: 08-782 89 71
Tomas Eriksson, Pressansvarig JM, tel/mobil: 08-782 86 61

Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.jm.se

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. JM omsätter ca 12 miljarder kr och har ca 2400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på den Nordiska Börsens lista, segmentet Large Cap.