Utbyte av konvertibler och optioner mot aktier i JM AB (publ)

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2016 09:30 CET

Under januari månad 2016 har anställda i JM bytt konvertibler och teckningsoptioner mot 10 880 aktier.

Totalt antal utställda och utestående aktier i bolaget uppgår till 75 184 404 respektive 73 604 880.

Claes Magnus Åkesson, CFO, 08-782 89 71

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete. Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 300 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.