12.000 Starta Eget-kit delas ut under Nyföretagarveckan!

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2009 17:00 CEST

Nu inleds Nyföretagarveckan, Vecka 17!

Var med och starta fler nya företag i Sverige! För det är väldigt många som idag funderar över att starta eget företag. Men man vet inte riktigt hur man ska börja. Därför har NyföretagarCentrum tagit initiativet att utnämna Vecka 17 till Sveriges Nyföretagarvecka. I år blir det den 4:e gången som den genomförs. I år sätter vi nytt rekord, vi kommer att dela ut hela 12.000 Starta Eget-kit. I kitet ingår checklista, guider, vägledning, tips och inspirationläsning, säger Mats Evergren, kampanjledare för Nyföretagarveckan, Vecka 17. Vi har redan får massor av mail från intresserade runt om i landet.

På många orter kommer NyföretagarCentrum att arrangera Café Starta Eget där det finns ett team av experter och rådgivare från nätverket som visar vägen och svarar på frågor, självklart bjuder vi på fika!

Turnébuss åker till Norrland hela veckan med experter och rådgivare.

Upptakt inleds vid kampanjbussen i Stockholm, måndagen 20 april kl 06.45-07.00, Vasagatan 16. Utdelning av Starta Eget-kit fram till kl 08.30

Nyföretagarveckans samarbetspartners: Arbetsförmedlingen, Björn Lundén Information, Bolagsverket, Fri Företagsamhet, If Försäkring, Mentor Eget Företag, SEB, Svenskt Näringsliv, Tillväxtverket, Unionen Egenföretagare och Visma.

För mer information om Nyföretagarveckan, se www.nyforetagarveckan.se eller kontakta Mats Evergren, marknadschef Jobs and Society NyföretagarCentrum, 0708-14 44 04, mats.evergren@jobs-society.se

Jobs and Society NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. NyföretagarCentrum ger varje år närmare 15 000 personer individuell, kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning. Nära två tredjedelar av dem startar företag. Efter tre år är åttio procent av företagen fortfarande aktiva; mindre än en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad.