Annorlunda mötesplats för entreprenörer lockar många jämtar!

I morgon, torsdag 28 april, kl 08.30 kommer den framgångsrika turnén Café Starta Eget till Östersund. Vi på NyföretagarCentrum har mobiliserat en hel buss med experter från vårt nätverk med myndigheter, företag och organisationer för att ge råd och bra tips för starta och driva företag framgångsrikt. Alla besökare får vårt populära Starta Eget-kit med bl a Starta Eget-guiden.

– Jag är mycket överraskad över det mycket stora förhandsintresset, med över 150 anmälda i Östersund, säger Mats Evergren, turné- och marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige.
En av många kommentarer från tidigare event var Linda Nilssons; "Hur smidigt var inte detta då? Fantastiskt att alla frågorna jag hade, hade varsin sakkunnig representant på plats ställa dem till - superbt!"

- Varje år ger vi hundratals potentiella Nyföretagare, kostnadsfri rådgivning, säger, Josefin Hildinge, eventkoordinator på NyföretagarCentrum. Med ”Vecka17” vill vi sporra ännu fler att starta framgångsrika och livskraftiga företag.

Igår, 26 april inleddes, Vecka 17 i Luleå med ett välbesökt event med många Luleåbor som vill starta företag – Vecka17 är Sveriges största nationella nyföretagarkampanj. Nyföretagaraktiviteter genomförs i hela landet – alla med målet att inspirera människor till att våga ta steget till eget. 2 000 Starta Eget-kit kommer att delas ut under veckan. Rådgivare och experter från NyföretagarCentrums nätverk ger tusentals människor tips, råd och inspiration om att starta och driva eget företag.

Välkommen till Cafe Starta & Driva Eget – två timmar i Östersund.

Dag: Torsdag 28 april
Tid: Klockan 08.30-10.30
Plats: Storsjöteatern

Vecka 17 firar 11 år. Ett 80-tal aktiviteter genomförs i hela landet och en turnébuss besöker Luleå, Skellefteå, Umeå, Östersund, Sundsvall och Gävle. Sedan starten 2006 har NyföretagarCentrum delat ut mer än 100 000 Starta Eget-Kit och turnébussen har besökt ca 70 städer. Ett av kampanjkoncepten är Café Starta Eget, där människor kan fika och diskutera med NyföretagarCentrums rådgivare och nätverk av experter.

Nationella samarbetspartners som medverkar under Nyföretagarveckan:

Almi Företagspartner, Björn Lundén Information, Bolagsverket, Business Bloggers, iZettle, Nordea, Payson, Pensionsmyndigheten, SCB Statistiska Centralbyrån, SEB, SMÅA, Telavox, Unionen Egenföretagare, Starta & Driva Företag, Slipp.se, Snowfire Visma Spcs och Wrebit.se.

För mer information, se www.vecka17.se eller kontakta:

Mats Evergren, Event- & marknadschef, NyföretagarCentrum Sverige, 0708-14 44 04,

• #vecka17
  • nätverk
  • affärsplan
  • starta eget

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i drygt 215 kommuner. 2015 fick 20 000 personer kostnadsfri, konfidentiell och affärsmässig rådgivning. 10 000 företag startades. Efter tre år är 81 procent av företagen aktiva; under en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. Bakom NyföretagarCentrum står Stiftelsen Svenska Jobs and Society.