Forma din egen framtid på Bazaren, 8-9 februari på Kulturhuset

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 11:44 CET

– Vi ser fram emot att träffa alla människor på fredag och lördag, säger Mats Evergren, marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige. Vi har de viktiga kontaktytorna på plats och ett fantastiskt program med rådgivare, experter, flera företagare och inspiratörer.

I Café Starta Eget på Bazaren i gatuplan kan besökarna fika och få tips och råd om att starta eget företag. Myndigheter, näringsliv och organisationer finns på plats. NyföretagarCentrum och våra rådgivare vägleder alla som har en idé de vill förverkliga.

– Programmet bjuder på flera höjdpunkter, berättar Mats Evergren. Bland annat kommer Lennart Söderberg, grundare till Brand Magic AB och som blev Årets Nyföretagare 2012 att inviga kl 10.20 på fredagen. Kl 12.45 Twitter - för vem och varför? Sophia Sundberg, Ypsilon AB berättar hur du kan utnyttja twitter i ditt företag. Kl 14.15 Från Svenska för företagare till åtta anställda!
Möt Hewa Albercinci, Årets Företagare i Botkyrka 2012. Här berättar han om sin resa in i företagarvärlden. Kl 15.00 Så gjorde jag när jag startade företag! Camilla Aspelin, J.I.F.F. AB, utvecklar och designar förvaring av skor och kläder och har erfarenhet av att få ut en ny produkt på marknaden. Camilla Aspelin är Ambassadör för kvinnors företagande. Programmet fortsätter under lördagen.

Café Starta Eget på Bazaren håller till på Sergels Torg 3, (gatuplan) Kulturhuset i Stockholm. Öppettider kl 10-17 på fredag 8 februari och kl 11-16 på lördag 9 februari.

Utställare: Ambassadörer för kvinnors företagande, Tillväxtverket, Arbetsförmedlingen, Babs Paylink, Björn Lundén Information, Bolagsverket, Coompanion, Företagarna, Försäkringskassan, NyföretagarCentrum,   Posten, SEB, Skatteverket, Snow Fire, Svenska Uppfinnareföreningens Stockholmskrets, STIK, Tillväxtverket, Tullverket, Unionen Egenföretagare, Verksamt.se Visma Spcs

Bazaren handlar om vägar till egenförsörjning. Mer information om vad som händer i de tre avdelningarna under Bazaren www.bazar.nu

Bazaren Starta Eget, Mats Evergren, projektledare, mobil 0708-14 44 04

Bazaren 2013, Sam Yildirim, projektledare vid Länsstyrelsen i Stockholms län. Tfn 08-785 40 57

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. 2011 gav NyföretagarCentrum 20 300 personer kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning. Av dem har 9800  startat företag. Efter tre år är åttio procent av företagen fortfarande aktiva; mindre än en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad.