Här skapas framtidens jobb – snart dags för Eget Företag 2010

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2010 12:20 CEST

Hur ska fler människor få jobb? Det var nyckelfrågan i valet nyligen, och kommer att vara det framöver också.  Men – vem ska skapa jobben?

– Jobben skapas av företagsamma människor som startar små företag och får dem att växa och utvecklas, menar Mats Evergren, marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige som står bakom Eget Företag.

Den 19-21 oktober genomförs Eget Företag 2010, som har vuxit till Sveriges största mässa för ny- och småföretagare där tusentals befintliga och blivande företagare kan hitta kunder och leverantörer samt nätverka och inspireras av experter och entreprenörer.

Bland andra kommer Laila Bagge Wahlberg, Charlie Söderberg och Douglas Roos finnas på plats för att komma med goda råd och tips.

2009 kom mer än 9 000 besökare till Eget Företag, vilket var rekordmånga. I år flyttas mässan till B-hallen på Stockholmsmässan (Älvsjö) vilket möjliggör ännu fler besökare.

– Drygt 2 000 personer redan hämtat ut biljetter på vår hemsida egetforetag.se, klart fler än vid samma tidpunkt förra året. Intresset är dessutom rekordstort för de 75 kostnadsfria seminarier som gör mässan även till Sveriges största kunskapsdagar i att starta och driva företag som vi bjuder besökarna på, säger Mats Evergren på NyföretagarCentrum Sverige.

Eget Företag 2010 bjuder på massor av godbitar för den som är intresserad av att starta eget eller att utveckla sitt befintliga företag. Ett 100-tal utställare, 75 seminarier och dessutom Café Entreprenör som flera gånger om dagen erbjuder inspirerande intervjuer och miniseminarier. Bland de inspiratörer och entreprenörer som finns på Eget Företag 2010 för att dela med sig av sina erfarenheter finns Laila Bagge Wahlberg, Charlie Söderberg och Douglas Roos.

EGET FÖRETAG 2010 (WWW.EGETFORETAG.SE)

Datum:
19-21 oktober

Plats:
Stockholmsmässan, Älvsjö, B-hallen

Öppettider:
Tisdag 19 oktober, kl. 10-19 Kvällsöppet!
Onsdag 20 oktober, kl. 09-17
Torsdag 21 oktober, kl. 09-17

Eget Företag är Sveriges största mässa för ny- och småföretagare. 2009 kom mer än 9 000 besökare, och 6 000 besökte de 74 seminarierna. Här finns experter, rådgivare, nyföretagare och massor av möjligheter för den som vill utveckla sig själv och sitt nätverk.

Mer information? Gå in på www.egetforetag.se eller kontakta:
Mats Evergren, Marknadschef, NyföretagarCentrum, 08-14 44 00, info@egetforetag.se

NyföretagarCentrum
.nyforetagarcentrum.se | e-post jobs@jobs-society.se | fb: www.facebook.com/egetforetag

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. 2009 gav NyföretagarCentrum 23 400 personer kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning. Av dem har drygt 10 000 startat företag. Efter tre år är åttio procent av företagen fortfarande aktiva; mindre än en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad.