Mässan Eget Företag 2016 lockade många besökare!

Mässan lockade tusentals blivande och befintliga företagare, många från andra länder, för att få hjälp med sina idéer, företag och hitta nya verktyg. I år deltog närmare 100 utställande företag och besökarna kunde välja mellan många kostnadsfria seminarier som alla innehöll bra och viktig kunskap för den som vill starta eller driva sitt företag.

Årets mässa har varit en mycket uppskattad mötesplats för både besökare och kunder. Trots den största snömängden på mer än hundra år i Stockholm tog sig människor dit mycket måna om att få hjälp med sina företag. Vi ser i år att en majoritet av kunderna redan startat sina företag och de sökte flitigt hjälp hos utställare och i seminarier. Speciellt för i år var en satsning mot gruppen nya i Sverige där vi ser ett stort intresse för att starta eget, säger Mats Evergren, ansvarig marknad och event NyföretagarCentrum Sverige.

Utmärkande detta år är att vi tydligt kan se bland årets vinnare och finalister likväl tidigare års vinnare och bland andra kunder som uppmärksammats i media är att de varit adepter i mentorprogrammet som NyföretagarCentrum erbjuder som komplement till vår rådgivning. Det förstärker bilden av vilken avgörande faktor tillgången till en mentor är. Det stärker både företagets och den personliga utvecklingen i mycket hög grad och ger avsevärt bättre förutsättningar för att lyckas, säger Therese Käck, nationell programansvarig för NyföretagarCentrums mentorprogram.

Årets Nyföretagare 2016 blev Kevin Forss, VD och grundare av bolaget Noted Media som bl a gör sidan uppskattat.se och Årets Unga Nyföretagare blev Mustafa Panshiri och företaget Mustafa Panshiri Consulting/ Kreativ Integration där han kunnat kombinera sin personliga och professionella erfarenhet till ett föreläsningskoncept som riktar sig till anställda vid svenska myndigheter och privatanställda och ensamkommande flyktingbarn.

Arrangör: NyföretagarCentrum Sverige

För mer information kontakta: Mats Evergren på mobil: 0708-14 44 04