Ny i Sverige - och vill starta business - nyhet!

Nu är det snart dags för mässan Eget företag i Älvsjö. En stor nyhet är "Ny i Sverige - och vill starta business" som genomförs fredagen den 11 november. Målet med dagen är att informera och guida de som är nyanlända i Sverige och öka förståelsen kring hur det är att vara företagare. Dagen bjuder även på inspirationsföreläsningar, bl a "Från flykting till svensk framgång" med Caxton Njuki, entreprenör.

Det handlar om att visa att alla är välkomna att starta företag och samtidigt dra nytta av dagen genom att lära sig hur det är att driva företag och vara företagare i Sverige. En viktig del är att samtidigt med rådgivning och vägledning på plats av NyföretagarCentrum hitta svenska kontakter för fortsatt hjälp och stöd i sitt företagande. Många myndigheter och företag är plats, bl a Bolagsverket och Skatteverket som finns samlade i en större myndighetsmonter, verksamt.se.

- Det är viktigt att vi lyfter upp företagandet inom denna målgrupp eftersom många redan har erfarenhet från sina hemländer att driva och utveckla företag. Ett sätt att skapa sin egen försörjning och samtidigt som det ger fler nya jobb, säger Mats Evergren, eventchef på NyföretagarCentrum Sverige.

Eget företag-mässan är mötesplatsen för företagsamma människor som kommer från hela landet för att träffas och samtala om möjligheterna att starta och driva företag, avslutar Mats Evergren.

Välkomna till Eget Företag, Stockholmsmässan i Älvsjö och "Ny i Sverige och vill starta business" fredagen den 11 november mellan 10-17.

Eget Företag 10-12 november
Öppet: Tor-fre 10-17, lör 10-16
Plats: Stockholmsmässan, Älvsjö

Ny- och småföretagarmässan lockar varje år 1000-tals besökare som vill starta och driva företag från hela landet. Senast fylldes över 7 000 stolar på seminarierna.

Arrangör: NyföretagarCentrum Sverige

För mer information kontakta: Mats Evergren på mobil: 0708-14 44 04