NyföretagarCentrum Ronneby etablerat

Nu är NyföretagarCentrum etablerat i Ronneby. I och med etableringen finns NyföretagarCentrum i fyra av Blekinges fem kommuner: Olofström, Karlshamn, Karlskrona och Ronneby.

NyföretagarCentrum Ronnebys kontor ligger i Soft Center och kommer att vara bemannat av en mycket erfaren företagare, Håkan Sandberg*.

Håkan Sandberg, med mer än 20 års erfarenhet som företagare, är rådgivare på NyföretagarCentrum Ronneby och ger Ronnebyborna kostnadsfri och konfidentiell rådgivning inför deras start av eget företag. Rådgivningen har faktiskt redan kommit igång, sedan början av oktober.

- Vi är mycket glada över att ha fått Håkan Sandberg - med många år i företagarvärlden - som rådgivare för NyföretagarCentrum Ronneby, säger Mats Evergren, marknadschef på Jobs and Society NyföretagarCentrum och projektledare för NyföretagarCentrum Ronneby.

Lokal närhet och finansiering
Grundidén med NyföretagarCentrum är lokal närhet och finansiering via nätverket.

- En av NyföretagarCentrums främsta framgångsfaktorer är att rådgivningen ofta sker "från företagare till blivande företagare", att rådgivarna har lokal förankring och att det finns ett nätverk av företagare, entreprenörer och andra företagsengagerade personer runt varje lokalt NyföretagarCentrum, berättar Mats Evergren.

De företag som är arbetsgrupp/främjare av NyföretagarCentrum Ronneby är: Deloitte, Soft Center, KPMG, Swedbank, Nordea, LRF Konsult, Länsförsäkringar, Ronneby Kommun, Handelsbanken, SEB och NyföretagarCentrum Karlskrona.

- Fler aktörer är förstås är välkomna att stötta NyföretagarCentrums verksamhet och kontakter pågår med flera lokala företag och organisationer, säger Mats Evergren.

Den officiella invigningen av NyföretagarCentrum Ronneby planeras till slutet av året.

För mer information, kontakta:

Mats Evergren, projektledare NyföretagarCentrum Ronneby
Tel: 0708-14 44 00, e-post: mats.evergren@jobs-society.se

Håkan Sandberg, rådgivare NyföretagarCentrum Ronneby
Tel: 0709-15 27 37, e-post: ronneby@nyforetagarcentrum.se

* Se separat pdf för mer information om Håkan Sandberg.
________________________________________________________
Jobs and Society NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. NyföretagarCentrum ger varje år närmare 15 000 personer individuell, kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning. Nära två tredjedelar av dem startar företag. Efter tre år är åttio procent av företagen fortfarande aktiva; mindre än en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. www.jobs-society.se

• driva företag
  • entreprenörskap