Nyföretagarhjälpen: Att ställa om LIVESÄNDNING idag, kl 12.30

Nyföretagarhjälpen - med digitalt fokus för vägledning och stöd

– Många nyföretagare är under Coronakrisen villrådiga och behöver extra hjälp, råd eller bara någon att tala med. I krisen ger NyföretagarCentrum därför extra stöd genom att kontakta de 20 000 nya företag som vi varit med och starta de senaste tre åren och säga - vi finns här och nu till råd och hjälp, säger Harry Goldman, NyföretagarCentrum Sverige. Idag fortsätter livesändningarna kl 12.30 på facebook.com/nyforetagarcentrum

Rådgivare från NyföretagarCentrum och experterna Ulf Bokelund Svensson, Björn Lunden samt Gabriel Karlberg, Marginalen Bank samt Carl-Johan Tångby, Bolagspartner.

Många är de statliga stödpaket som på kort tid lagts ut - men oklarhet finns - vad gäller egentligen och för vem? Och hur kan man få pengarna att räcka? Går det att få finansiering i denna svacka? Kan man vända kris till möjlighet?

Om Nyföretagarhjälpen

Vi startar nyforetagarhjalpen.se med fokus på vägledning och hjälp under Coronapandemin.
• Livesändning dagligen 20-24 april (PROGRAM innehåll) på Facebook kl 12.30. Livesändningen fortsätter v18-20
Här medverkar experter och rådgivare från NyföretagarCentrum som svarar på frågor och ger råd, vägledning i krisen.
• Rådgivning online – NyföretagarCentrum har ställt och erbjuder möten online.
• Kontaktar kunder som har startat företag med hjälp av NyföretagarCentrum under de senaste tre åren.
• Dagligen arrangeras kostnadsfria webinarier på nätet om tips och råd i den rådande krissituationen samt att ta steget till eget och vässa sitt företag för framtiden. Uppdateras dagligen.
• Flera NyföretagarCentrum arrangerar "digital fika" se mer på deras lokala Facebooksidor, chatta med rådgivare, experter och andra nyföretagare.
• Nätverket är en viktig resurs
• Webinar som bland annat förklarar statliga stödpaket på lätt svenska och arabiska.

Starta eget-rådgivning online är öppen! Alla kan boka tid precis som vanligt.

Tack för att ni gör Nyföretagarhjälpen möjlig!
Swedbank, Unionen, Nordea, Svenskt Näringsliv, SEB, Visma, Frilans Finans, Björn Lundén, Afa Försäkring, Marginalen Bank.
Snowfire har levererat hemsida och Beegleton har stått för websupport.

Harry Goldman, Vd NyföretagarCentrum Sverige, mobil 070-661 04 54
Mats Evergren, marknadschef, NyföretagarCentrum Sverige, mobil 070-814 44 04