Nyföretagarveckan kommer till Eskilstuna!

Nyföretagarveckan kommer till Eskilstuna

Den 22 april inleddes Nyföretagarveckan, Vecka 17 – Sveriges största nationella nyföretagarkampanj. Runt 100 nyföretagaraktiviteter genomförs i hela landet – alla med målet att inspirera människor till att ta steget till eget. 13 000 Starta Eget-kit kommer att delas ut under veckan, och rådgivare och experter från NyföretagarCentrums nätverk ger tusentals människor tips, råd och inspiration om att starta och driva eget företag.

Den 24 april når Nyföretagarveckan Eskilstuna. Vi på NyföretagarCentrum Eskilstuna och vårt nätverk bjuder på Café Starta Eget och delar ut Starta Eget-kit.

– Här i Eskilstuna ger vi massor av människor kostnadsfri rådgivning varje år, säger Christer Dahl, rådgivare på NyföretagarCentrum Eskilstuna. Med ”Nyföretagarveckan” vill vi sporra ännu fler att starta livskraftiga företag. Intresset är stort, vi vet att en stor del av befolkningen kan tänka sig att starta företag. Genom att synas på gator och torg gör vi det lättare för dem som har en idé att testa den med oss.

Välkommen till Nyföretagarveckan 2014 i Eskilstuna!

Här kan du träffa NyföretagarCentrums experter och samarbetspartners och få ditt eget Starta Eget-kit.

Datum: 24 april
Tid: Klockan 9.30-11.30

Plats: Munktell Science Park

Nyföretagarveckan genomförs för nionde året i rad. Runt 100 aktiviteter genomförs i hela landet och en turnébuss besöker Göteborg, Jönköping, Norrköping, Eskilstuna, Västerås och Uppsala. Sedan starten 2006 har NyföretagarCentrum delat ut mer än 100 000 Starta Eget-Kit och turnébussen har besökt ca 70 städer. Ett av kampanjkoncepten är Café Starta Eget, där människor kan fika och diskutera med NyföretagarCentrums rådgivare och nätverk av experter.

Nationella samarbetspartners som medverkar under Nyföretagarveckan:
Statistiska Centralbyrån, Bolagsverket, SEB, Visma Spcs, Svenska Saldosystem, iZettle, snowfire, Unionen Egenföretagare, Tullverket, Pensionsmyndigheten, LRF Konsult, Björn Lundén Information, Posten, Skatteverket, Verksamt.se och Svenska Uppfinnareföreningen.

För mer information, se www.nyforetagarveckan.se eller kontakta:

Christer Dahl, rådgivare, NyföretagarCentrum Eskilstuna,
eskilstuna@nyforetagarcentrum.se

Mats Evergren, Marknadschef, NyföretagarCentrum Sverige, 0708-14 44 04, mats.evergren@nyforetagarcentrum.se

• driva företag
  • entreprenörskap
  • företag
  • företagande
  • näringsliv
  • rådgivning

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande aktör för nyföretagande. Vi erbjuder kostnadsfri rådgivning till alla som vill starta eget företag. Idag täcker vi 200 kommuner och når 89 procent av befolkningen. Vårt mål är att bidra till fler nya livskraftiga företag. Under 2013 gav vi individuell och kostnadsfri rådgivning till 23 000 personer. Av dessa har 8 900 startat företag. Efter tre år är 81 procent av företagen fortfarande aktiva och har i snitt två anställda; mindre än 1 procent har gått i konkurs. Verksamheten finansieras via partners.