Ung och Eget – ny storsatsning på unga nyföretagare invigs idag

Idag, torsdagen den 10 december, invigs NyföretagarCentrum Sveriges program ”Ung och Eget” och NyföretagarCentrum Söder i de nya lokalerna på Rosenlundsgatan 50 på Södermalm i Stockholm.

– Vi ska riktat och målmedvetet stötta unga nyföretagare – med särskilt fokus på dem med utländsk bakgrund – i deras ambitioner att starta nya företag, säger Harry Goldman, VD för NyföretagarCentrum Sverige.

Programmet Ung och Eget är ett resultat NyföretagarCentrum Sveriges medlemskap i den internationella entreprenörskapsorganisationen Youth Business International – YBI, genom vilka NyföretagarCentrum säkrat finansiellt stöd för projektet från bland annat Citi Foundation, JP Morgan och Accenture.

Inom ramen för programmet ska 1000 unga företagare mellan 18 och 35 år med utländsk bakgrund ges särskilt stöd. Målet är att bidra till att 300 nya företag startas inom två år.

– Att rikta in vår satsning på unga nyföretagare med utländsk bakgrund är helt i linje med var vi ser att det finns stora behov just nu, säger Harry Goldman. För nyanlända svenskar kan företagande vara en tydlig och framgångsrik väg in i samhället. Här kan vi på NyföretagarCentrum, som är störst i Sverige på nyföretagande, bistå med kostnadsfri rådgivning och mentorskap.

Välkommen till lanseringen av Ung och Eget!
Idag, t
orsdagen den 10 december, klockan 13-16 på Rosenlundsgatan 50 i centrala Stockholm.

För mer information, kontakta NyföretagarCentrum Sverige:
Harry Goldman, VD, 08-14 44 00, harry.goldman@nyforetagarcentrum.se
Mats Evergren, Marknadschef, 0708-144404, mats.evergren@nyforetagarcentrum.se