Idéworkshop - utveckling av Campus Johanneberg

Nyhet   •   Feb 07, 2013 15:39 CET

En idéworkshop med företag arrangerades tillsammans med Chalmersfastigheter den 7 februari. Syftet är att få in goda idéer och inspel till den första etappen i utvecklingen av Campus Johanneberg.

Johanneberg Science Park och fastighetsägarna har påbörjat arbetet med att utveckla och förtäta campusområdet. Första etappen, en kontorsbyggnad med c:a 400 arbetsplatser kommer att påbörjas under 2013.

Huset kommer att bli ett landmärke på Chalmersområdet och en naturlig mötesplats för forskning, industri och förvaltning. För att verkligen göra detta till något extra bjöd Johanneberg Science Park tillsammans med Chalmersfastigheter in små och medelstora företag till en idéworkshop om det nya huset.

Fokus för dagen var innovativa idéer och tankar från mindre företag med produkter och processer som skulle kunna bidra till nytänkande och spännande lösningar.

Några exempel på områden som diskuterades:

• Förnybara energilösningar
  • Styrning, reglering, visualisering
  • Livscykelanalyser
  • Interiörer som stimulerar samarbete och kreativitet

Ett genomgående tema för huset kommer att vara hållbarhet, ur såväl ekologiskt, ekonomiskt som socialt perspektiv.

Kontakt för frågor Björn Westling