Intresset stort för höstens innovationslabb inom hållbar stadsutveckling

Nyhet   •   Sep 25, 2014 08:00 CEST

125 personer i ett 100-tal företag/organisationer med stor bredd har anmält sig och tycker att detta är ett roligt och viktigt initiativ för stadens utveckling. Det handlar om att vara med att utveckla nya idéer för Göteborgs framtid som en inkluderande, grön och dynamisk storstad som är öppen för världen.

Höstens innovationslabb startar tisdag 30 september. Tillsammans förädlar och testar deltagarna idéer mot allmänhet, brukare och finansiärer i innovationslabb, en workshopserie, inom tre olika områden:

• Smarta energisystem
  • Skapa en stad för alla
  • Hållbara livsstilar

Sista tillfället på höstens innovationslabb är i december, då de vinnande idéerna utses. Senare i höst bjuds in till ett nytt innovationslabb i vår.

Läs mer i inbjudan

Har du några frågor, hör gärna av dig till
lina.lundgren@alvstranden.goteborg.se
Älvstranden Utveckling AB

Innovationslabbet sker inom ramen för stadens projekt Göteborgs nya Innovationsplattform (IHAS) - ett samarbete mellan samhälle, näringsliv akademi i Göteborg för att skapa en internationellt erkänd innovationsplattform för hållbar och attraktiv stadsutveckling. Med spetskompetens i världsklass vill vi vara en modig förebild som prövar nya modeller, processer och tekniker.

Läs mer om Göteborgs Innovationsplattform på www.alvstaden.se