Kluster förstärks med ny medlem

Nyhet   •   Feb 08, 2017 08:00 CET

Neste Jacobs tar plats som nya medlemmar i Västsvenska Kemi- och Materialklustret. En förväntan på ökad kunskap om processindustrins och samhällets, speciellt i Västsverige, syn på framtidsutvecklingen ligger bakom.

- Neste Jacobs kan genom sin långa erfarenhet av processindustrin i Sverige och internationellt bidra med kunskap och idéer om hur att vidareutveckla visionerna mot en förnyelsebar industri och ett hållbart samhälle, säger Lars-Ove Olsson, Affärs och Processutvecklingschef på Neste Jacobs.

I processindustrin arbetar Neste Jacobs med alltifrån förstudier till genomförande av såväl mindre som större projekt. Utveckling av nya processer och anpassning av befintliga till nya förutsättningar är en stor del av kärnverksamheten.

- Anpassning till förnyelsebara produkter och energibesparande åtgärder är typiska exempel där vi historiskt bidragit till utveckling av våra kunders verksamheter fortsätter Lars-Ove.

Neste Jacobs är Nordens ledande leverantör av teknik och projektledartjänster för olja och gas, petrokemi, kemikalier, bioraffinering, biokemikalier, biofarma och industriell infrastruktur. Koncernen grundades på 50-talet, finns representerad i flera delar av världen och sysselsätter över 1300 personer. Neste Jacobs finns sedan 1985 i Göteborg. www.nestejacobs.com

Läs mer om Västsvenska Kemi- och Materialklustret