Pressinbjudan: Panelsamtal 180125 - Hur bygger vi bostäder folk har råd med?

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2018 09:00 CET

Johanneberg Science Park valårssatsar och bjuder in till en serie panelsamtal med politiker, näringsliv och akademin. På torsdag är det premiär med tema: Hur bygger vi bostäder folk har råd med? Media är välkomna att delta.

Tid: 16-17
Plats: Entréplan, caféet i guldhuset, Sven Hultins plats 2, Göteborg

Deltar i panelen gör:

• Lena Josgård, Affärsområdeschef mark- och projektutveckling, HSB Göteborg
  • Pierre Strömbäck, Projektledare, MO Bostad, Riksbyggen Göteborg
  • Johan Zandin (V), ordförande i Bostadsbolaget och ledamot i Byggnadsnämnden
  • Ann Catrine Fogelgren (L), biträdande kommunalråd och andra vice ordförande i Byggnadsnämnden, Göteborgs stad
  • Håkan Thörn, professor i sociologi vid Göteborgs Universitet och leder för närvarande forskningsprojektet Kollektivboende och hållbar stadsutveckling.
  • Jan Jörnmark, docent vid Göteborgs universitet och Chalmers, modererar samtalet.

Anmäl er närvaro till: Tove Arnsvik, kommunikatör, 0708-58 29 35, tove.arnsvik@johannebergsciencepark.com

Vid frågor om eventet:

Tove Arnsvik, kommunikatör, 0708-58 29 35, tove.arnsvik@johannebergsciencepark.com

Mats Bergh, VD, 0708-16 75 94

Johanneberg Science Park är en samverkansmiljö för idé- och kunskapsutbyten mellan akademin, näringsliv och samhällsaktörer på Chalmersområdet i centrala Göteborg. Aktiviteterna koncentreras till områdena Samhällsbyggnad, Energi, Material- & Nanoteknik. Johanneberg Science Park är en av sex Science Park-miljöer i Västsverige som tillsammans stärker regionens attraktivitet, konkurrenskraft och tillväxtförmåga.