Emission

Stockholm 22/4-2015Styrelsen i Jojka Communications AB (publ) (”Bolaget”) kallar till årsstämma den 21 maj 2015 och föreslår att stämman beslutar om företrädesemission av aktier.Innehav av två (2) aktier berättigar till teckning av en (1) ny aktie.Teckningskursen uppgår till 1,25 SEK per aktie.Emissionsbeloppet uppgår vid full teckning till cirka 4 MSEK.Emissionen är säkerställd till cirka 50 procent genom teckningsåtaganden från befintliga aktieägare.Kallelse till årsstämman kommer att pressmeddelas separat.Innehav av en (1) aktie i Bolaget på avstämningsdagen den 29 maj 2015 berättigar till en (1) teckningsrätt och två (2) teckningsrätter ger rätt att teckna en (1) nyemitterad aktie i Bolaget. Teckningskursen är 1,25 kronor per aktie, vilket innebär att företrädesemissionen kommer att tillföra Bolaget högst cirka 4 MSEK före emissionskostnader genom utgivande högst 3 192 455. Företrädesemissionen innebär att Bolagets aktiekapital kan komma att öka med högst 798 113,75kronor. Teckningsperioden kommer att löpa från och med den 3 juni 2015 till och med den 17 juni 2015, eller sådant senare datum som styrelsen beslutar. Handel med teckningsrätter beräknas komma att ske från och med den 3 juni 2015 till och med den 15 juni 2015.Förslaget förutsätter att årsstämman beslutar om ändring av bolagsordningens kapitalgränser. Emissionen är säkerställd till cirka 50 procent genom teckningsåtaganden från befintliga aktieägare.Styrelsens fullständiga förslag till beslut kommer att publiceras på Bolagets hemsida. Preliminär tidplan 21 majÅrsstämma29 majAvstämningsdag3-15 juniHandel med teckningsrätter3-17 juniTeckningsperiodBakgrundEmissionen syftar till att säkra bolagets expansionskapital i den tillväxtfas bolaget befinner sig i för närvarande samt att ge bolaget en stabilare ekonomsik plattform att verka från.

För ytterligare information kontakta:
Rutger Lindquist, CEO Jojka Communication AB, rutger.lindquist@jojka.com