Jojkas gör ”hat trick” i Q2, volymen i juni upp 173% i juni jämfört med föregående år

Stockholm den 2 juli

Jojkas kraftiga volymtillväxt fortsatte under alla tre månaderna i Q2. Volymtillväxten ökade med 106% under Q1 jämfört med motsvarande period föregående år och ökningen för Q2 landade på 137%

”Det är med stor glädje vi kan konstatera att juni följer den positiva trend vi hittills haft i år. Volymutvecklingen för månaden stannade på 173% jämfört med föregående år och för totala året är siffran 124%. Skälet till den kraftiga ökningen ligger i såväl nya kunder samt befintliga som expanderat sin användning av Jojkas tjänster. Fler inser att SMS är en en stark kanal för att öka försäljningen samt att få ut information till rätt person i realtid. Vi på Jojka får också fler och fler förfrågningar och intresseanmälningar från branscher som traditionellt inte använt SMS som kanal och som nu söker nya vägar.

”Det är mycket glädjande att kunna konstatera att även Juni månad slutade starkt. Vi har goda förhoppningar om att tillväxttakten kommer att fortsätta men på mera normala nivåer säger VD Rutger Lindquist i en kommentar.”

Om Jojka

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en Survey produkt som hjälper företag att ha bättre struktur på sin eftermarknad. Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 750 aktieägare. Styrelsen innehar direkt och indirekt ca 40 % av aktierna i bolaget