Jollyroom lyfter Black Friday till nya höjder i Sverige – Lanserar Black Week!

”Black Friday” är den fredag som infaller dagen efter Thanksgiving och som internationellt sett anses som årets största handelsdag. Många stora aktörer kör kampanjer denna dag med extra bra priser och erbjudanden för kunderna. Black Friday brukar också ses som den dag då julhandeln rivstartar på allvar för många butiker och e-handlare. Konceptet har tidigare år inte fått så starkt fäste hos svenska aktörer. Men många spår att det kommer bli ett större genomslag i år.

E-handelsföretaget Jollyroom har på kort tid blivit en uppstickare inom den tidigare mer traditionella barn- och babybranschen. För bolaget handlar det om att hela tiden ligga i framkant och att vara nytänkande och kreativa i sitt arbete ut mot konsument.

Jollyroom tar i år steget längre i samband med Black Friday och har utlyst en hel vecka med oförskämt bra priser – vi pratar naturligtvis om en hel ”Black Week”. Företaget berättar om årets stora satsning på att lyfta upp Black Friday i rampljuset hos de Nordiska konsumenterna, och om hur man vill lyfta upp hela konceptet kring denna dag och skapa något nytt.

Ole Sauar, Jollyrooms vd, säger följande om satsningen i samband med Black Friday:

– ”Vi vill få fler e-handlare att omfamna konceptet kring Black Friday på den Nordiska marknaden och vi vill lyfta det till en högre nivå. Det är viktigt att vi är med i matchen med de stora internationella aktörerna. Vi vill visa våra nordiska konsumenter att vi kan vara minst lika bra som de amerikanska jättarna.”

Ole Sauar berätta vidare om hur Jollyroom valt att paketera och marknadsföra sitt koncept kring Black Week.

– ”Vi ville ta Black Friday steget längre för våra kunders skull – och erbjuda Black Friday i en hel vecka. Det kommer bli ett race våra kunder aldrig sett maken till – och så ska det självklart vara när vi pratar om just Black Week. Det är vad kunden förväntar sig idag. Sedan har vi såklart fortsatt med vår röda tråd i marknadsföringen genom att låta barnen styra.”

Jollyroom har utvecklat allt kring konceptet Black Week in-house. Fokus har varit riktat på en rolig och kreativ känsla med kundgruppens viktigaste kärna i centrum, vilket såklart är barnen. Konceptet ska vara lekfullt och nytänkande, och framförallt ska det tilltala målgruppen.

Sauar fortsätter och förklarar hur hela det unika konceptet är uppbyggt ut mot konsument.

-”Det är ett genomarbetat koncept som rör sig över alla våra digitala kanaler, från hemsidan till nyhetsbrev, annonsering och sociala medier. Hela Jollyrooms kontor har under veckan kapats av ett rockband som består av fyra coola kids, vars mål är att krossa priserna riktigt hårt. Hela veckan kommer vi möta rockbandet i Jollyrooms olika kanaler där barnen tagit över och styr spakarna helt.”

Är du nyfiken på att följa Jollyrooms koncept nu under Black Week?

Jollyrooms Black Week kickade igång i söndags natt den 23/11 kl. 00:00 – och pågår fram till fredag den 28/11. Kika in på sajten här: http://www.jollyroom.se/blackweek

För mer information, vänligen kontakta:

Jessica Egman, marknadschef Jollyroom
mail: jessica.egman@jollyroom.se

• ehandel
  • jollyroom
  • e-commerce

Om Jollyroom
www.jollyroom.se | www.jollyroom.no | www.jollyroom.dkwww.Jollyroom.fi

Jollyroom erbjuder Nordens största utbud inom barn- och babyprodukter. Vi har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida.

Grundarna bakom Jollyroom har 17 års erfarenhet inom näthandel. Tidigare har vi bland annat byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011.

Jollyroom etablerades år 2010 och i dag finns vi i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Vi har även ett systerbolag som driver e-handel av sport-produkter i Norge; Fjellsport.no.

Jollyroom har ett lager på 11300 kvm och servar fler än 200 000 registrerade kunder. Vårt mål är att erbjuda dig som kund bästa tänkbara service, vi hjälper dig före och efter ditt köp via e-post och telefon.