Kompletts grundare i ny storsatsning inom e-handel!

Ole Sauar, Eric Sandtrø och Jan Tore Kopperud är tre av grundarna till Komplett, ett av Europas ledande företag inom e-handel av datorer och hemelektronik. De tre norrmännen har åter slagit sig samman för att tillsammans starta nätbutiker i andra branscher. En av satsningarna är Jollyroom.se, en svensk nätbutik som säljer barn- och babyprodukter. Huvudägare och VD Ole Sauar, tidigare VD för Komplett i Sverige och Danmark, förklarar bakgrunden till satsningen;

”Vi har värderat flera olika produktområden, men fastnade till slut för barn- och babybranschen då vi insåg att det finns utrymme för en riktigt vass e-handelsbutik. Vårt mål är att förändra branschen med ett stort lagerfört sortiment, supersnabb leverans, prisgaranti och hög servicenivå”

Nätbutiken lanserades 1:a januari, 2011 och redan efter två månader kunde Jollyroom.se briljera med att ha det bredaste produktsortimentet på marknaden. Hela 7000 olika produkter finns på lager för omedelbar leverans. Reaktionen från kunderna, gravida och småbarnsföräldrar, är överraskande bra och på lagret packas det varor från morgon till kväll.

”Vi är överväldigade av responsen och extremt taggade över att driva Jollyroom.se till att bli branschens bästa nätbutik. Våra kunder berättar att de länge har efterfrågat en liknande nätbutik och att de är positiva till vårt breda sortiment. De tycker att det är bekvämt och enkelt att handla på nätet, de kan sitta hemma i lugn och ro och beställa allt de behöver, från en och samma butik!”

”Vi skall ta en ledande position inom e-handel av barn- och babyprodukter i Sverige och har redan hunnit leverera mer än 10 000 ordrar” avslutar Sauar.

Om Ole Sauar:
Ole Sauar är 32 år och startade sin första nätbutik Viking Computer i Norge år 1996, han var då 17 år gammal. Viking Computer slog samman sin verksamhet med Komplett år 1999. Därefter byggde Sauar upp Kompletts verksamhet i Sverige och Danmark. Komplett omsatte 4,3 mdkr år 2010 och har fler än 400 anställda i Norge, Sverige och Danmark. Sauar lämnade Komplett år 2009 för att starta e-handel i andra branscher. Det nya bolaget Jollyroom Group AB grundades år 2010.

• Inredning

Jollyroom.se är en svensk nätbutik som har marknadens största lagerförda sortiment inom barn- och babyprodukter. Nätbutiken lanserades 1:a januari, 2011. Huvudkontor, lager och en fysisk butik är placerat i Mölndal utanför Göteborg. Jollyroom.se, som drivs av Jollyroom AB, är ett helägt dotterbolag till Jollyroom Group AB. Koncernen har nära samarbete och delat ägarskap med norska Nevi AS som driver de två nätbutikerna Delius.no samt Fjellsport.no.

www.jollyroom.se