Elens dag 23 januari

Elens dag 23 januari

Visste du att om man låter en LED-lampa på 1,8 W lysa i genomsnitt 8 timmar per dag, kostar det 8 kr år? För att påminna om allt positivt som elen bidrar till så firar vi Elens dag den 23 januari tillsammans med HV71 . Träffa oss på vindbron i Jönköping city och på Kinnarps Arena.

Elen gör våra liv ljusare, tryggare, lättare och är en grundförutsättning för att vår vardag och vårt samhälle ska fungera. Jönköping Energi har levererat el sedan 1907. Vi producerar el med mycket små utsläpp av koldioxid. Säker tillgång på el utgör grunden för ett hållbart samhälle. Trots detta saknar fortfarande många människor på jorden el, därför utmanar vi Jönköping att bidra till att fler får ljus.

För varje ”gilla” på facebookinlägget om elens dag facebook.com/jonkopingenergi som görs den 23 januari skänker vi 10 kronor till GIVEWATTS. Pengarna gör att fler skolbarn i Kenya kan få en bättre skolgång genom solcellslampor som ger ljus i skolan och i hemmet.

Vindbron i Jönköping city
Vi bjuder på kan(el)gifflar och varm dryck vid vindbron mellan kl. 10-14, kom förbi och prata el med oss.

Kinnarps Arena
– Vi bjuder in 100 kunder till matchen mellan HV71 och MODO Hockey för att ladda och ge energi, berättar Jessica Alaniesse Karlsson, kommunikationschef på Jönköping Energi. Vi utmanar alla fans i Kinnarps Arena att ge mer ljus genom att gilla vårt inlägg om elens dag på Facebook.

Elens dag är ett initiativ från Svensk Energi. Läs mer om dagen på www.svenskenergi.se/elensdag.
#Elensdag