​En rejäl summa till projekt för ljus till skolbarn i Kenya

​En rejäl summa till projekt för ljus till skolbarn i Kenya

I lördags, den 23 januari, firade Sverige Elens dag. Jönköping Energi uppmärksammade dagen och genom vår facebookkampanj samlade vi in 12 660 kronor. Pengarna går till sollcellslampor som ger skolbarn i Kenya bättre möjligheter till lärande. Jönköping Energi fanns i city under dagen och träffade förbipasserande på Vindbron och dessutom på Kinnarps Arena när HV71 spelade hemmamatch mot MODO Hockey.

– Det var många förbipasserande som stannade till och tog en kan(el)giffel och pratade Elens dag med oss under dagen och på kvällen under matchen. Vi är så glada över att så många engagerade sig för att ge fler ljus och både gillade och delade vårt inlägg om Elens dag, säger kommunikationschef Jessica Alaniesse Karlsson.

För varje ”gilla” på facebookinlägget om elens dag facebook.com/jonkopingenergi som gjordes under den 23 januari skänker Jönköping Energi 10 kronor till GIVEWATTS. Projektet jobbar för att skolbarn i Kenya ska få ljus för en bättre skolgång. Elen gör våra liv ljusare, tryggare, lättare och är en grundförutsättning för att vår vardag och vårt samhälle ska fungera.

Elens Dag är en möjlighet att visa på elens nytta och nöje och vad el tillför i vår vardag och samhället i stort. Läs mer om Elens dag

GIVEWATTS är en organisation om har en vision om att alla människor, oavsett var de bor, ska ha tillgång till ren och hållbar energi. Läs mer om GIVEWATTS

Jessica Alaniesse Karlsson