Ribbaskolan vann årets Fair Play-pris

Ribbaskolan vann årets Fair Play-pris

Den 22 maj avgjordes High-5 Cup för tredje året i rad på Rosenlunds IP. 850 femteklassare deltog i fotbollsturneringen där det gäller att både kämpa väl och spela juste.

Det blev Ribbaskolan i Gränna som vann förstapris i Fair Play i årets High-5 Cup. Ribbaskolan spelade mest juste och spred bra energi både på och utanför fotbollsplanen.

High-5 Cups Fair Play-pris delas ut till det lag där både spelare och ledare använder ett vårdat språk fritt från svordomar och andra påhopp. Det ska vara ett lag som uppmuntrar varandra både under och mellan matcherna och som uppträder juste mot sina motståndare, domare och övriga funktionärer.

Vinsten tar alla skolans femmor till Skara Sommarland med fri entré inklusive resa med egen buss.

Vinnare av turneringen blev Ekhagsskolan som får ett glassparty med annan skola som deltog i cupen.

Mer information, övriga priser och resultat för cupen finns på www.high5cup.se