Wetternet.se

Wetternet - Sveriges tredje bästa öppna nät!

I veckan lanserade Com Hem Öppna Nät-Barometern där de har tagit tempen på bredbandsutvecklingen i Sverige genom att mäta kvalitet i de öppna bredbandsnäten. Vi kan stolt meddela att Wetternet ligger topp tre!

- Det är fantastiskt kul att vi lyckas knipa en tredje plats och konkurrera med de större aktörerna som är med i listan. Undersökningen mäter kvalitén på det öppna nätet genom flertalet punkter, alltifrån produktutbud, hemsida till drift- och datakvalité, säger Ulf Svensson Affärsområdeschef Stadsnät

Detta är första gången som Com Hem genomför denna mätning och troligtvis är det också första gången någonsin som en sådan mätning görs i Sverige. Com Hem vill att Öppna Nät-Barometern ska fungera som ett kvalitetssäkringsverktyg och en väg framåt för de öppna nät som finns i Sverige att vilja fortsätta utvecklas.

De fem bästa öppna näten 2017:
1. IP Only – Nationell Kommunikationsoperatör
2. Fibra – Västerås
3. Wetternet – Jönköping
4. iTUX – Nationell Kommunikationsoperatör
5. Open Universe – Nationell Kommunikationsoperatör

Mer information om Öppna Nät-Barometern, om mätningen och de olika kriterierna – gå in på bredbandsfakta.se.

En god kraft för ett gott samhälle är Jönköping Energis vision. Vi vill bidra till och driva utformningen av regionens framtida infrastruktur. Hos oss ska det vara enkelt att vara kund. Vi finns nära, och tillsammans med våra kunder bidrar vi till ett hållbart samhälle. Idag förser vi 55 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla, biogas och stadsnät. Vi omsätter 1,3 miljarder kronor per år och har 270 anställda www.jonkopingenergi.se