Fredrik Eriksson - Kock och krögare Långbro Värdshus och Restaurang Asplund

Vi vill stolt presentera vår ambassadör - Fredrik Eriksson

Fredrik Eriksson – Varför är du ambassadör för Jontefonden?

– Jag har följt resan med Jonte i flera år. När jag läser och hör om Jontefonden känner jag genast en stark relation till ämnet. För alla vuxna människor, och särskilt föräldrar med barn, är det bra att lära sig mer om processen kring organdonation ifall det skulle hända en själv – och särskilt innan det händer en själv.

– Att vara en familj med ett barn som behöver ett nytt organ är en tidskrävande process för hela familjen. Det drabbar ens privatliv på många sätt, både ekonomiskt och socialt. Då är det viktigt att ge både föräldrar och barn det stöd de behöver. För Jontefonden är syskonrelationen viktig att framhäva och vårda vilket är skönt att se.

– Jag skulle vilja uppmana fler människor att skriva på Donationsregistret. Det är en enkel handling som kan betyda väldigt mycket för någon i framtiden. Våga skriv på Donationsregistret och våga donera om det väl skulle komma till kritan.