JP Skolnet välkomar Olle Rimsten som ny expert

Pressmeddelande  •  2012-09-06 15:17 CEST

Nu utökar vi JP Skolnet med ännu en ny expert och hälsar Olle Rimsten välkommen. Olle Rimsten är jur. dr och fil. mag. samt f.d. universitetslektor vid Örebro universitet. Han har tidigare varit verksam som kommunjurist och har många års erfarenhet som utbildare i skoljuridik. Han har även författat flera skoljuridiska böcker om bland annat sekretess och kränkande behandling.

JP Skolnet behandlar den juridik som reglerar skolområdet och rör ämnen som skolplikt, betyg, fristående skolor, kränkande behandling och tillsynsansvar. Förutom expertanalyser publiceras referat och sammanfattningar av förarbeten, domar och beslut, liksom lagkommentarer dagligen. I tjänsten ingår dessutom en heltäckande omvärldsbevakning av skolrättsområdet, som gör att du hela tiden håller dig uppdaterad.

Om JP Infonet Förlag
JP Infonet Förlag grundades 1999 och är ett av landets stora juridiska förlag. JP Infonet levererar varje dag heltäckande informationstjänster till användare inom kommuner, landsting och staten, domstolar, advokatbyråer, organisationer, privata företag och media. I våra tjänster hämtar varje dag hundratusentals användare det underlag de behöver för att fatta rätt beslut. JP Infonet har alltid legat i framkant i utvecklingen av tjänster med rättsinformation. Vår framgång bygger på att vi erbjuder den viktigaste informationen i det bästa formatet.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom