International Day

International Day

Upplev mångfalden på Högskolan i Jönköping och JIBS - res jorden runt på en dag! På tisdag 16 april kl. 10-13 kan du resa jorden runt utan att lämna campus.

Den här dagen visar våra studenter från hela världen upp smakprov på sina hemländers kultur. Det är också ett perfekt tillfälle att samla på sig information om utlandsstudier. Missa inte ett av de största internationella evenemangen inte bara på JIBS utan på hela Högskolan i Jönköping!

Dagen avslutas med One World Show, där studenter visar sina talanger inom musik, dans, drama och mycket mer. One World Show börjar klockan 17 i lobbyn på Högskolan för Lärande och Kommunikation.

International Day på JIBS arrangeras av studentföreningen JSA.

Taggar

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 11 500 registrerade studenter, 850 anställda och omsätter 900 mnkr.