Hanna Ståhl blir vd på Högskoleservice

Hanna Ståhl blir vd på Högskoleservice

I hård konkurrens med andra utses Hanna Ståhl till ny vd för Högskoleservice från och med den 1 april.

- Hannas kunskap om Jönköping Universitys verksamhet, hennes förståelse för vår organisation och sektorns utmaningar gör henne till stor tillgång för hela JU. Hanna är kompetent, engagerad och utvecklingsorienterad. Som tf vd för HS har Hanna redan satt prägel på verksamheten och jag ser fram emot att få arbeta vidare med henne, säger Agneta Marell, rektor vid Jönköping University.

- Under mina månader som tf vd har jag påbörjat en del förändringsarbete inom Högskoleservice och jag ser fram emot och är tacksam över att jag får möjligheten att arbeta vidare med detta. Jag ser också fram emot att få bidra till HS utveckling och hoppas kunna arbeta vidare med utvecklingsarbete i verksamheten, säger Hanna Ståhl

Hanna kommer senast från sin roll som vd för Jönköping University Enterprise med verksamhet på Campus Gränna. JUE blev under hennes ledning ett snabbväxande bolag vid JU. Hanna har tidigare arbetat på JIBS bland annat som Academic Registrar, avdelningschef, vice utbildningschef och Operations Manager. Hanna har även haft rollen som internationaliseringsansvarig vid stiftelsen/rektors kansli. I september 2018 erhöll Hanna sin EMBA från BI Norwegian Business School.

Hanna Ståhl, tillträdande VD för HS

Agneta Marell, Rektor

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 11 500 registrerade studenter, 850 anställda och omsätter 900 mnkr.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University