Pressinbjudan: SPARKs Årskonferens med Digitalisering i fokus

Pressinbjudan: SPARKs Årskonferens med Digitalisering i fokus

SPARK är Jönköping Universitys forsknings- och utbildningsmiljö inom Kunskapsintensiv produktframtagning. Varje år anordnas en konferens som samlar näringsliv, akademi och offentliga aktörer för att diskutera hur vi tillsammans kan stärka konkurrenskraften hos regionens tillverkningsföretag.

När?25 april kl. 8.30-16.30

Var? Högskolan för lärande och kommunikation

Representanter från media är välkomna att delta under valfri del av konferensen.

Program

08.30 Registrering, fika och mingel i vår projektutställning (Entréhallen)Forskare inom SPARK finns på plats och berättar om sina forsknings- och utbildningsaktiviteter inom kunskapsintensiv produktframtagning.

10.00Välkommen och inledning

10.15 Digitalisering 2.0
Mats Lewan, författare och forskningsanalytiker, håller en inspirationsföreläsning kring digitaliseringens andra våg.

11.00 Strategiska satsningar inom SPARK

11.30 SPARK Award – årets vinnare presenteras

12.00 Lunch i Orangeriet och projektutställning

13.00 -15:00

• Digital transformation – Innebörd, exempel och metod (Projektet Transform to AAA). Digitalisering är på de flestas läppar idag, men vad innebär egentligen en digital transformation?
  • Thule - Ett exempel på lyckad forskning i samverkan.
  • Innovation Runway - Entreprenörssoffa på scenen. En innovationsfabrik som producerar nya perspektiv och smarta lösningar.

15.00-16.30 After SPARK i Orangeriet

Du hittar ett mer detaljerat program här.

Spark

Spark är ett forum där näringsliv, akademi och offentliga aktörer möts för att diskutera hur vi tillsammans kan stärka konkurrenskraften hos regionens tillverkningsföretag. Baserat på industriella behov utvecklar SPARK ny kunskap och kompetens i samarbete med industriella och akademiska partners. Det är en forsknings- och utbildningsmiljö inom Jönköping University med fokus på kunskapsintensiv produktframtagning som drivs i nära samverkan med industrin och med stöd från KK-stiftelsen. Du kan läsa mer om SPARK på ju.se/spark.

Kontakt

För mer information, vänligen kontakta Mats Jackson, programchef för SPARK, tel. 036-10 10 96, e-post mats.jackson@ju.se eller Tanja Andersson, Projektadministratör, SPARK tel. 036- 10 18 42, e-post tanja.andersson@ju.se

Välkommen!

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 11 500 registrerade studenter, 850 anställda och omsätter 900 mnkr.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University