Pressinbjudan: Våren firas in på Jönköping University

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2019 13:07 CEST

Vårfirande på campus

Välkommen att fira in våren med oss tisdag den 30 april kl.13.00. Firandet äger rum på campus, mellan biblioteket och Tekniska Högskolan.

Det blir sång och musik av kören JUVE och Per Brahegymnasiets kör Dirigent: Dan Boberg. VD för Högskolan för lärande och kommunikation och Studentkårens ordförande Paul Pawlowski håller vårtal.

Vårfirandet är ett samarrangemang mellan Jönköping University, Jönköpings Studentkår och Jönköpings kommun och är öppet för alla.

Välkommen

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 11 500 registrerade studenter, 850 anställda och omsätter 900 mnkr.

Kommentarer (0)

Kommentera