Pressinbjudan: Vårfirande på Jönköping University

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2016 10:00 CEST

Välkommen att fira in våren på Jönköping University den 29 april kl. 12.30. Firandet äger rum vid entrén till HLK (Högskolan för Lärande och Kommunikation).

Det blir sång och musik med Musiklinjens kör vid Södra Vätterbygdens Folkhögskola under ledning av Ove Gotting. Helena Zar Wallin, vd för Högskoleservice, och Simon Ekelin, studentkårens ordförande, håller vårtal.

Vid dåligt väder flyttar vårfirandet inomhus till HJ-aulan på HLK.

Vårfirandet är ett samarrangemang mellan Jönköping University, Jönköpings Studentkår och Jönköpings kommun.

Varmt välkommen!

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 10 000 registrerade studenter, 732 anställda och omsätter 872 mnkr.

Kommentarer (0)

Kommentera