Prisutdelning i JIBS Entrepreneurship Challenge

Måndag 6 februari, på Aktiestinsens födelsedag, är det dags för prisutdelning i JIBS Entrepreneurship Challenge då priser för de bästa affärsidéerna delas ut. Ceremonin äger rum i Internationella Handelshögskolans entré kl. 15.

Hjärtligt välkomna!

Program:

15:00  Prisutdelning
15:30  Föreläsning med Aktiestinsen
16:00  Firande i puben The Old Owl

Johan Roos, vd och akademisk ledare för JIBS, kommer berätta om priset och presentera Lennart “Aktiestinsen” Israelsson som medverkar under dagen. Utdelningen av priser till vinnarna i årets Entrepreneurship Challenge görs av prisjuryn som består av Johan Roos, JSA:s ordförande Xenia Johansson, JIBS alumnordförande Tommie Cau och Vd för ITAB, Ulf Rostedt.

Första priset är 50 000 kr, andra priset är 30 000 kr och tredje priset är 20 000 kr. Prispengarna ska hjälpa vinnarna att starta ett företag eller bygga vidare på ett redan existerande företag.

Efter prisceremonin håller Aktiestinsen ett kortare föredrag på svenska om sin framgångsresa.

År 2010 donerade Aktiestinsen Lennart Israelsson en aktieportfölj värd fem miljoner kronor till Internationella Handelshögskolan. Pengarna, som ska användas till att stöjda studenters entreprenörskap, förvaltas långsiktigt av stiftelsen “Aktiestinsens stiftelse för främjande av studenters entreprenörskap”.

Mer information om JIBS Entrepreneurship Challenge

Internationella Handelshögskolan är en av fyra fackhögskolor inom Högskolan i Jönköping, och erbjuder internationella utbildningar inom ekonomi, informatik och affärsrätt. Forskningen fokuserar på entreprenörskap och näringslivsförnyelse i en genuint internationellt inriktad verksamhet. Internationella Handelshögskolan har cirka 2 100 registrerade studenter, ca 240 anställda och omsätter ca 180 mnkr. För mer information besök www.jibs.hj.se.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University