Samlad service i ny byggnad

Samlad service i ny byggnad

Idag, måndag 9 januari, öppnar Service Center på Jönköping University.

Funktioner och service som tidigare funnits på olika ställen på campus, finns nu samlade i Service Center. Här kan studenter, personal och externa besökare få hjälp med bland annat vägvisning, allmänna studierelaterade frågor eller kursbevis. I centret finns även Jönköping Universitys reception.

Genom att samla olika funktioner i gemensamma lokaler mitt på campus ökar vi servicegraden för både studenter, personal och externa besökare. Personalen i Service Center kommer att kunna lösa många frågor direkt i första kontakten, och i annat fall kommer besökaren skickas vidare för att få hjälp av rätt person.

– Det känns positivt att det nu finns en tydlig plats för studenter att vända sig till för att få svar på sina frågor. Vår förhoppning är att Service Center kommer förenkla för våra studenter, och att det ytterligare kommer förbättra studentens tid här, säger Helena Zar Vallin, vd för Högskoleservice på JU.

Kontaktvägarna till Service Center är flera. Förutom att besöka Service Center på campus, kan man ringa, eller skicka sin fråga genom ett kontaktformulär.

– Det känns nästan overkligt att vi äntligen har öppnat Service Center, men vi är taggade och ser fram emot att träffa alla som kommer till centret, säger Madelene Hartwig, verksamhetssamordnare för Service Center.

Service Center är placerat i en nybyggd lokal mitt på campus. Den nya byggnaden är en del i högskolans expansion.

Läs mer om Service Center här.

Inbjudan till invigning

Den officiella invigningen sker fredag 13 januari 10.00. Då kommer Helena Zar Vallin, vd för Högskoleservice, klippa bandet, och det bjuds på snittar och bubbel. Vi ger även gärna press en visning av lokalerna och presenterar våra tjänster och medarbetare i samband med invigningen.

Varmt välkommen till invigningen, och till vårt nya Service Center.

Madelene Hartwig
Verksamhetssamordnare Service Center
madelene.hartwig@ju.se
036-10 1971

Regioner

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 10 000 registrerade studenter, 732 anställda och omsätter 872 mnkr.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University