35000 besökare till Malmö och Musikalen Sound of Music med Elisa Lindström och Christopher Wollter i huvudrollerna.

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2017 15:07 CET

Elisa Lindström som Maria dansar med Miko Bumsch Hedberg, föreställningens Kurt von Trapp

Nu förlängs succén ”The Sound Of Music” med Elisa Lindström och Christopher Wollter på Nöjesteatern i Malmö, februari 2018!

12 nyinsatta föreställningar i februari 2018. Sista föreställningsdag är den 25 februari.Musikalen hade premiär den 29 september på Nöjesteatern i Malmö, intresset blev snabbt stort med flertalet slutsålda föreställningar under hösten.

Om man bara har det minsta intresse av att se något enastående är detta musikalen man skall se. Se publikens hyllningar på facebook. Med fantastiska dans och sångnummer tar ensemblen med oss genom den tidlösa musikalen från 1959. I Nöjesteaterns uppsättning möts vi av sprudlande sång och dansnummer av Elisa Lindström tillsammans med de 7 von Trapp barnen. Ljuvlig skönsång från Abbedissan, Eva-Lotta Hultman och förtjusande toner när Christopher Wollter sjunger klassikern Edelweiss.

Om Elisa Lindström: Elisa har tävlat i Let´s Dance där hon (2016) vann och blev snabbt hela svenska folkets favorit. Hon blev dessutom Grammisvinnare två år i rad (2014, 2015). 2013 vann hon tillsammans med sin kör TV4s Körslaget. Hon har även vunnit Dansbandskampen i SVT med sitt dansband Elisa´s (2010).

Om Christopher Wollter: Sångare och skådespelare med en mängd huvudroller på bland annat Malmö Opera, Göteborgsoperan, Stockholms Stadsteater och Oscarsteatern. Han har även haft roller på Dramaten, Lorensbergsteatern och Teater Brunnsgatan fyra. Christopher har också setts i TV-serier och filmer som Lyckliga Jävel, Maria Wern och Anna Odells Guldbaggevinnande Återträffen. Bland rollerna på Malmö Opera kan nämnas Chris i Miss Saigon, titelrollen i Doktor Zjivago, Herr Kameleont i Banankontakt, kläddesignern Beddini i Top Hat och nu senast som John i Musikalen Tänk om.