Andrew Lloyd Webber Gala till 4 svenska städer i mars

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2017 13:36 CET

Andrew Lloyd Webber gala 2018

Från Londons West End till Sverige, en hyllningsshow till en av vår tids största musikalkompositörer - Andrew Lloyd Webber.

Kvällen förgylls med ett urval från hans mästerverk som The Phantom of the Opera, Cats, Jesus Christ Superstar, Evita, Sunset Boulevard, Starlight Express m.fl.

Fyra internationellt uppmärksammade solister tillsammans med en sång-och dansensemble tar med publiken på en känslomässig berg- och dalbana.

Andrew Lloyd Webbers arbete är fullt av känslor, det är det som gör hans musik så älskad. Kärlek, förförelse, romantik, humor, ilska, girighet, mod, hopp och inspiration. Alla dessa känslor förenas i denna hyllningsgala.

Webbers briljanta musik tolkas av artister tillsammans med en levande orkester bestående av 14 musiker. Kvällens värd leder publiken genom den musikaliska resan och förenar de olika delarna av showen.

Färgglada kostymer, multimedia projektioner i kombination med toppmoderna ljuseffekter gör Andrew Lloyd Webber Gala lika trevlig för ögonen som för öronen.

Turneplan:

17/3 Halmstad teater | 18/3 Malmö arena | 19/3 Göteborgs konserthus | 20/3 Stockholm Cirkus

Biljetter:
Biljetter till showen säljs via juliusbiljettservice.se samt sedvanliga lokala biljettkontor.

Julius Production ägs till 100% av Julius Fritid & Nöjen AB. Under de första 25 åren var Olympen i Lund "hemma-arena" för de flesta arrangemang. Julius Production har idag sitt huvudkontor i Alnarp som ligger mellan Malmö och Lund. Julius Production har också uppdrag inom eventmarknaden med kunder inom både det offentliga och privata näringslivet. Läs mer på www.juliusproduction.se