Årets Festkonsert vid Birgit Nilsson museum i Skåne

Birgit Nilsson Festkonsert 3-4 augusti framför Birgit Nilsson Museum Svenstad, Västra Karum

BIRGIT NILSSON FESTKONSERT

Välkomna till årets stora utomhuskonsert den 3 och 4 augusti på Birgit Nilsson Museum. Festkonserten avslutar årets Birgit Nilsson-dagar. Medverkar gör operasångarna Karita Mattila, Elisabet Strid, Sae-Kyung Rim, Frida Johansson, Martina Dike, Daniel Johansson, Hector Sandoval och Taras Shtonda tillsammans med Bjäre kyrkokörer, Helsingborgs Konserthuskör, Helsingborgs symfoniorkester och Leif Segerstam, dirigent. Konferencier Stefan Johansson.

Festkonsert lördag 3 augusti kl 18.00, insläpp från kl 16.00.
Festkonsert söndag 4 augusti kl 14.00, insläpp från kl 12.00.

Medverkande
Helsingborgs Symfoniorkester under ledning av Leif Segerstam ackompanjerar en fantastisk samling sångare – sopranerna Karita Mattila, Elisabet Strid, Sae-Kuyng Rim, Frida Johansson, mezzosopranen Martina Dike, tenorerna Daniel Johansson, Hector Sandoval, bas Taras Shtonda samt ett hundratal körsångare från Bjäre Kyrkokörer och Helsingborgs Konserthuskör. Kormästare Mats Paulson. Regissören och radiomannen Stefan Johansson presenterar ett program baserat på några av Birgit Nilsson paradroller - utdrag ur Aida, Fidelio, Turandot, Lohengrin och Tristan & Isolde.

Bra att veta
I samband med Festkonserten sker försäljning av konsertprogram, dryck, snacks m m på museets parkering. Betalning med kontanter eller swish.
Konserten är utomhus - kläder efter väder!
Parkering endast vid Prästlidens parkering i Båstad (parkeringsavgift) och vid Handelsbyn i Boarp. Härifrån kör transferbussar konsertbesökarna till och från museet.

www.birgitnilsson.com  Biljetter: www.juliusbiljettservice.se   Personlig service  0775 700 400